Stomatolog: Dlaczego należy regularnie odwiedzać dentystę

Wizyta u stomatologa zwykle kojarzy nam się z bólem, nieprzyjemnym odgłosem wiertła dentystycznego i oślepiającym blaskiem lampy. Dzieje się tak dlatego, że zwykle decydujemy się na wizytę w gabinecie, gdy problemy z uzębieniem uniemożliwiają nam codzienne funkcjonowanie.

Niezbyt miłe doświadczenia z dzieciństwa i bolesne zabiegi z przeszłości sprawiają, że raczej niechętnie odwiedzamy dentystę. Okazuje się jednak, że regularne wizyty kontrolne powinny być naszym nawykiem. Jest to niezwykle ważne nie tylko dla uzębienia, ale również dla ogólnego zdrowia naszego organizmu. Regularnie, przynajmniej raz na pół roku, powinniśmy umówić się na miłe spotkanie ze swoim dentystą. Dlaczego?

Oto 5 powodów, by regularnie odwiedzać dentystę

1.Możliwość jak najwcześniejszego wykrycia ewentualnych problemów z uzębieniem.

Im częściej dentysta będzie miał szansę ocenić stan Twojego uzębienia, tym większe prawdopodobieństwo, że wszelkie problemy zostaną wykryte w początkowej fazie. Zdiagnozowanie ubytków pozwoli na szybką interwencję, często we wstępnej fazie ich rozwoju, co zdecydowanie ułatwi wyleczenie. Bardzo często jest to szansa na uniknięcie skomplikowanych i bolesnych zabiegów, np. leczenia kanałowego czy chirurgicznego.

2.Prawidłowa higiena jamy ustnej

Codziennie dbasz o higienę jamy ustnej, a jednak nadal nie jesteś zadowolony z wyglądu swoich zębów. Stomatolog może zdiagnozować przyczynę problemu i fachowo doradzi, jak właściwie oczyszczać zęby, przestrzenie międzyzębowe i język.

3.Zdrowie uzębienia i całego organizmu

Często nie zdajemy sobie sprawy, że zaniedbane zęby mogą być przyczyną wielu poważnych dolegliwości całego organizmu. Bakterie wywołujące próchnicę wpływają niekorzystnie na działanie serca, nerek, wątroby, trzustki itd. Można tego uniknąć, regularnie odwiedzając stomatologa.

4.Przeciwdziałanie nowotworom jamy ustnej

Regularne wizyty w gabinecie stomatologicznym to duża szansa, że ewentualna choroba nowotworowa zostanie wykryta we wczesnej fazie. Im wcześniej dentysta rozpozna zmiany nowotworowe na błonie śluzowej języka, warg, jamy ustnej czy w innych miejscach, tym większe szanse na szybkie i skuteczne podjęcie stosownego leczenia.

5.Śnieżnobiałe zęby i świeży oddech

Wizyty u dentysty są najlepszą szansą na higienizację zębów, która jest zalecana przynajmniej raz na pół roku. Podczas tego prostego zabiegu stomatolog usuwa osadzający się na zębach kamień i osad, przywracając im naturalny kolor i blask. Jest to szczególnie ważne w przypadku osób, które często piją kawę, herbatę, wino czy palą papierosy. Wykrycie ewentualnych problemów z uzębieniem, a także prawidłowe oczyszczenie zębów pozwala pozbyć się przykrego zapachu z ust.